hte.co.il

בניית אתרים – כמה זה עולה לנו?

שוק בניית האתרים מאופיין בטווחי מחירים עצומים, ובהיעדר תעריפים סטנדרטיים ברורים. יש הטוענים, שמדובר באחד מענפי השוק הפרוצים ביותר מבחינת עלויות.

ובאמת, מי שמעוניין לבנות אתר, יקבל הצעות מחיר הנעות ממאות שקלים ועד לעשרות אלפי שקלים. אין ספק, שמגוון מחירים זה מבלבל ולא מאפשר להשוות בין ההצעות השונות. ננסה לראות מה גורם להבדלים העצומים במחירים ומהו התחום הריאלי. בניית אתרים

ראשית כל, נבין ממה מורכבות העלויות של בניית אתרים. בתהליך בניית אתרים מזהים מספר שלבים עיקריים: איפיון (הנעשה בדרך כלל על ידי הלקוח), בנייה (או תכנות באחת משפות התכנות המקובלות) של שלד האתר, עיצוב (הקניית מראה רצוי לאתר), הקמה (הזנת התוכן אל תוך האתר, רכישת מקום בשרת וכדומה). עלויות האחזקה של האתר כוללות עדכון תוכן בשוטף, אירוח או אחסון האתר (תשלום קבוע עבור שמירת המידע בשרתים), וקידום האתר.

לאחר שהבנו את מרכיבי המחירים, נוכל להבין מהן העלויות הריאליות של בניית אתרים. יש לקחת בחשבון, שעלות שעת עבודה של מתכנת ושל מעצב מתחילה מכ- 150 ₪ לשעה. חשוב להבין גם שאלה הם שני מקצועות שונים, אם כי לעתים ניתן למצוא פרילנסרים אשר נותנים שירות משולב של בנייה ועיצוב בחבילה אחת.

אם כן, אתר פשוט מסוג כרטיס ביקור יכול לעלות כ- 3000 ₪ (בנייה ועיצוב), ואילו אתר מורכב וגדול יכול להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים. כמובן, חברות שונות לבניית אתרים גובות שכר שונה, וניתן לומר באופן כללי שעבודה עם פרילנסרים זולה יותר מאשר עבודה עם חברות.

טווח עלויות האחזקה אינו פרוץ כמו טווח עלוית של בניית אתרים. עדכון תוכן הוא הוצאה נכבדת המחושבת על פי שעות. עלות שם מתחם (דומיין) עולה בין 50 ל- 300 ₪ בשנה. עלות האחסון נעה בין 0 לכ- 300 ₪ לחודש. עלויות הקידום הן הוצאה משמעותית יותר ותלויות בחבילת השירות המוצעת.

יש לזכור שבניית אתרים ועיצובם מתאפשרים גם ללא הוצאות, על ידי שימוש בתבניות חינמיות. שיטה זו מתאימה לכל מי שמעוניין באתר פשוט אותו ניתן לבנות לבד וגם לעדכן לבד, ללא פנייה לאנשי מקצוע. ניתן להזמין גם בניית אתר מבתניות מוכנות אצל מומחה, אך לעדכן אותו עצמאית.

לסיכום, בניית אתרים היא תחום רחב בו חבילות השירות נבדלות אחת מהשניה בתכולתן וברמת ההשקעה בכל מרכיב ומרכיב. בעת הפנייה אל חברה או פרילנסר המתמחה בבניית אתרים מומלץ לבקש ולעיין בפורטפוליו שלהם, ולהתרשם מהאתרים שכבר בנו. בתחום זה לא ניתן לומר שהמחיר קובע את האיכות.

המאמר נכתב על ידי צוות Weesh שמתמחה בבניית אתרים לעסקים.

בניית אתריםבניית אתרים עלויותכמה עולה לבנות אתר

נובמבר 10, 2015


אחורה

קדימה